joi, 23 iulie 2009

Ardelean moale


lui Șomică

- De ardelean moale ce sunt...

Asta i-am spus-o unui buldozerist căruia îi pierise răbdarea din obraji așteptându-mă să traversez strada.

- Treci strada aia până diseară? Claxonându-mă cu claxonul de la buldozer. Pacă ești o babă în ultima ei zi de viață, m-a înjurat buldozeristul de mamă amenințându-mă cu lama buldozerului. Ardelenilor ar trebui să li se interzică traversarea străzilor în intersecțiile importante

- Iar buldozeriștilor ar trebui să li se suspende permisul pentru că strică străzile patriei cu șenilele lor

- Eu nu sunt buldozerist, s-a nervat buldozeristul, când a auzit de patrie, ci macaragiu, pe o macara second hand, buldozerul îl mut doar dintr-o uzină în alta

- Second hand-urile astea sunt hidraulice sau ce?

- Că doar nu pe lanțuri

- Păi ar putea fi pe cabluri

- Dar eu lucrez pe un crane de ridicare grei de pod cu vîlcea adiţională de ţap, dacă ai auzit, că văd că te pricepi

De unde să mă pricep, nu mai auzisem în viața mea de asemenea macarale.

Prietenul meu, Șomică, cel căruia îi fac dedicația, crede că sunt un ardelean aprig, nu moale, cum sunt de fapt, crede că am în sânge ardei iute de ungur altfel nu se poate explica.

- N-am, c-am verificat, l-am asigurat eu

- Ce-ai verificat?

- Arborele genealogic pana la a 15 generație

- Ce vorbești, pană la a 15 generație toți indivizii umani au sange de ungur în ei. E cercetare științifică. Mai mult sau mai puțin, toată omenirea e ungur

- Chiar și evreii?

- Chiar și ei

- Chiar și africanii?

- Toți la un loc, tu ce crezi, că ungurii nu s-au dat la nevestele negrilor?

Așa că i-am spus și tatei noutatea cu ungurii, că poate avem sânge de ungur și nu știam, poate cine știe din ce generație

- Dadeunde, m-a contrazis tata, mult mai de curând, păi bunică-ta, și asta e abia la prima generație pentru mine, era deja corcită

- Cum așa? Era să cad de pe un scaun. De când?

- De când bunicul tău s-a încurcat cu o unguroaică și i-a făcut un copil, așa că bunică-ta are un frate pe jumate ungur care mie mi-e unchi și așa mai departe. Suntem corciți și noi

- Păi ăla e frate vitreg, nu se pune

- Tot frate e. Pe urmă, o soră de-a lui maică-ta nu e măritată tot cu un ungur?

- Și ce-i cu asta?

- Înseamnă ca văru-tău e și el ungur pe jumătate

- Nici asta nu se pune

- Cum să nu se pună dacă ți-e văr primar

Era clar, aveam și eu sânge de ungur și nici habar n-aveam, că nu lăsa urme pe arborele meu genealogic.

- Bine, măi, Șomică, am bătut eu în retragere, să zicem că aș avea ceva sânge de ungur în mine, prin alianță, dar tot ardelean moale sunt

- Zău, dar copiii cu ce i-ai făcut?


.


4 comentarii:

Filonous spunea...

Io' am cunoscut o unguroaică fabuloasă în Germania. Era studentă la Psihologie şi mâncam banane cu ea pe terasa căminului când îmi pleca mândra la cursuri. Frumoasă, bre, are dreptate Piersic, dar mereu îmi strica dispoziţia cu pretenţia că Ardealul îi aparţine. Aşa că mă-ntorceam tot la moldoveanca mea. Măcar ea nu mă punea să-i aduc Basarabia... de pe cer.

DoDu spunea...

Poate ca Ardealul ii si apartinea unguroicei aceleia, de unde stii tu cu cati ardeleni a avut de-a face?

Miju spunea...

copiii i-ai facut cu o habsburgica?

DoDu spunea...

Sensul era ca i-am facut cu ceva tare