joi, 18 februarie 2010

Patinaj viteza


Nu m-am gândit că mă voi emoționa atât de puternic urmărind o întrecere sportivă la care n-a participat niciun român. Mi s-a întâmplat urmărind-o pe Christine Nesbitt, cucerind medalia de aur, reprezentanta Canadei la patinaj viteză cursa de 1000 de metri.
Mi s-a mai întâmplat, odată, ceva asemănător, acum 8 ani, la finala de hockey dintre Canada și USA, câștigată de canadieni. Însă atunci era în joc și antipatia față de ultimii. Antipatie care nu s-a estompat între timp, dimpotrivă, a crescut.
La olimpiada de iarnă Vancouver 2010 țin cu orice națiune împotriva sportivilor americani. Canadienii și românii sunt, desigur, pe primul loc la capitolul simpatie, americanii pe ultimul. Și știu că nu sunt singurul. Îmi pare rău pentru românii americani, dar americanii au reușit performanța să fie urâți de mai toate națiunile de pe planetă. Dacă nu mult, măcar puțin. O națiune trufașă, îngâmfată, infatuată

.

5 comentarii:

Crin spunea...

Cam asa e.. Probabil stii si tu ca se considera the new roman empire. Totusi, poate ar trebui sa mai astepte vreo 800 de ani.

In fine, sunt misto jocurile, de la ora 3, adica-n 20 de minute, o sa ma uit cum ii snopeste din nou Plushenko pe toti la patinaj artistic. Primul snopit fiind fireste, un american. Sau... asa sper ca va fi.

Jocuri placute, dodule. :)

DoDu spunea...

Na, uite, ca n-a fost sa fie, arbitrii au decis altfel.

Kvala spunea...

O natiune trufasa, ingamfata, infatuata... Atribute obligatorii pentru a fi mare natiune. Parerea mea :)
Vezi ca ti-am trimis primele intrebari

Costel spunea...

"O natiune trufasa, ingamfata, infatuata" ... nu toti

DoDu spunea...

Nu chiar toi, ai dreptate