sâmbătă, 27 decembrie 2008

O, bradul meu, cu garanție



Mi-am cumpărat brad!!! Dar nu chiar acum. Pe care l-am cărat cu șalele mele pentru că n-a încăput în porbagaj, așa mi-a spus omul care vindea brazi, în piața noastră

- De ce nu încape?

- Din cauza frigului

- Păi am un porbagaj cât toate zilele

- Nu contează, la frig lucrurile devin casante, mai ales brazii, altfel nu garantăm

- Și altfel garantați?

- Altfel da

L-am luat în spate și l-am dus acasă pe un frig cutremurător. Cu tot cu garanție.

Pe 25 am fost la biserica noastră, cu o duminică înainte popa ne-a avertizat:

- Cine nu vine de Crăciun la biserică și nu-și aduce și copiii o pățește urât.

Eu repede mi-am luat un copil cu mine și fuga la biserică. Cu capul destul de greu din cauza Ajunului, cu toate că tot popa ne-a avertizat.

- Să nu vă prind că vă ghiftuiți în seara de Ajun că ați încurcat-o!

Iar după slujba de Crăciun ne-a întrebat cu ochii subțiați:

- Cine lipsește?

Ne-am înfricoșat pe loc să n-o pățim, iar câțiva au răspuns precipitați

- Noi suntem aici

Dar eu nu m-am precipitat fiindcă ațipisem de la predică

- Atunci nu de voi am întrebat

Ceilalți s-au speriat că poate vorbește de cei care n-au spus prezent încă și s-au precipitat și ei

- Și noi suntem aici

- Nici de voi nu vorbeam

Atunci m-am înfricoșat eu, caci numai eu nu spusesem nimic, cine știe ce mai visam și de data asta

- Dar și eu

- Și tu ce?

- Sunt pe-aici

- Mare minune!

Pe urmă mi-au trecut emoțiile, bine că am fost pe-acolo


Când m-au văzut copiii mei și Sulfina mea cărând o, bradul meu, au vrut să mă îmbrățișeze dar nu i-am lăsat, mă făcusem și eu casant, îmi crescuseră țurțuri pe sprâncene, mi-a înghețat respirația ( plus mucii) iar degetele de la mâini mi-au rămas strânse de tulpina copacului.

- A spus vânzătorul de brazi să lăsăm o, bradul meu să se dezghețe mai întâi, altfel îi cad crengile ca găluștile și nu garantează

- Și altfel garantează?

- Altfel da

- Are stativ?

Mai mare mirarea că nu mi-a înghețat și vocea ca în Fort McKay, numai că în Fort McKay mi-a înghețat și altceva. Sulfina s-a cam îngrijorat și m-a sunat de urgență după ce a ascultat buletinul meteo

- Vezi să nu-ți înghețe altceva...sau dacă îți îngheață, contează în ce poziție...

- Păi și stativ, că m-a costat cât bradul la un loc, m-am nervat din senin amintindu-mi că îmi înghețase ceva în poziția care nu trebuie. Puteam să-mi imaginez că mi-am cumpărat doi brazi pe câți bani am dat, dar nu mi-am imaginat. Mi-au cam tremurat buzunarele. Cum poate să coste un stativ cât un brad. Dacă mă pricepeam, forjam eu un stativ pe loc, numai că în meseria asta încă nu m-am încumetat.


Ajunul de Crăciun l-am petrecut la Florin și Păpădia lui. I-am afumat bine garajul cu grătarele, că afară nici vorbă pe temperatura aia, ne plesneau paharele cu cognac în mână, de care popa ne-a interzis să ne-atingem, dar ce să facem dacă suntem în ultimul hal de păcătoși, nici curaj să mă spovedesc prea devreme nu mai am. Plus sarmalele de aperitiv și toate porcăriile din farfurii, ghiftuială de nedescris.

- După biserică veniți înapoi, ne-a amenințat Florin, că trebuie atacat curcanul!

- Care curcan?

- Curcanul din tavă

- Păi nu ținem și noi un pic de post după sarmale și fripturi plus toate șmecheriile dinainte?

- Hai, mă, că te-ai găsit, ce dracu, păi de mâine s-a terminat cu postul, urmează praznicul!

- Dar numele, m-a întrebat unul din băieții mei

- Ce nume?

- Cum îl cheamă?

- A, îl cheamă o, bradul meu, parcă am menționat pe undeva

- Pe unde?

- Acum nu-mi amintesc, că încă sunt casant

- Și de ce numai al tău?

- Nu m-ai auzit bine, am spus, o bradul meu!

- Chiar așa am și auzit

- Atunci cheamă-l pe numele lui

- O, bradul meu!

- Vezi?

- Da, acum văd, s-a dumirit un băiat al meu, fain nume

Așa că după ce s-a dezghețat am așezat o, bradul meu în stativ, i-am adăugat apă la bază și l-am împodobit. Pe urmă l-am fotografiat pentru garanție. Altfel nu.




8 comentarii:

Anonim spunea...

dar o sa ne arati si noua poza lui candva in vara, nu?

Anonim spunea...

Eu ti-as arata, viitorologule, poza, dar nu stiu daca mai e valabila garantia dupa aia

Anonim spunea...

Eu aştept poza, totuşi. Cu sau fără garanţie.

Anonim spunea...

cu bradu' am inteles, poza in vara.OK. Accept. Da' o poza mititica cu ... curcanu' ai !? Una mica mica. Ca prima oara dupa ce citi postu' (adica ce scrisesi) am zis ca animalul din poza e curcanu'. Cand colo nu-i ! :)
Sa va bucurati de vacanta si de sarbatori !

Anonim spunea...

Ba eu zic sa ne bucuram, miluch, n-am poza cu curcanul, imi pare rau ca n-am facut, nici macar cu resturile, poate la anul.

anatati, pai atunci asteapta. Tie iti da mana sa vorbesti ca tu ai brad de plastic, ecologic

Anonim spunea...

:P (Asta a fost numai din Timişoara :D)

Aimee spunea...

Eu nu cred ca bradul de plastic e ecologic, dar e refolosibil si mai ieftin... Si nu trebuie carat decat o singura data acasa. Dupa ce isi termina treaba, trebuie gasit un colt prin casa sau prin garaj sau prin garden shed sau prin pod, unde sa stea cuminte pana anul viitor cand va fi iar re istaurat la functia de obiect decorativ predominant in casa. Si daca il tot folosesti cativa ani la rand, eu zic ca poate fi considerat si ecologic :).

Anonim spunea...

Aimee, nu vreau sa reiau discutia pe care am avut-o sub un articol la anatati, un brad de plastic nu e ecologic tocmai pentru ca e de plastic punct