duminică, 7 septembrie 2008

Din tainele meseriei de petrolist


Fort McKay nu e la capătul pământului nici pomeneală, ci dimpotrivă, în mijlocul pădurilor seculare, dacă te uiți atent pe vreo hartă. Și nici n-ai cum să te rătăcești, spre Fort McKay nu duce decat un singur drum care nu cotește nicăeri. Nici nu se prelungește, se termină și gata.
Aici lucrez eu. Mai nou, că până nu demult eram hidraulician în Edmonton. Acum sunt petrolist înfocat mi-am schimbat și cascheta, e albă!!

Ca petrolist, cel mai important nu e să lucrezi, ci să respecți protecția muncii. Dacă respecți protecția muncii ești cel mai bun muncitor și toată lumea te privește cu respect, mai ales șeful meu care nu te întreabă ce-ai lucrat azi, te întreabă dacă nu cumva ești viu și nevătămat.

- Da, șefule!

- Bravo, mă, carry on, că așa se zice pe aici.
Și pe unde te-ai păzit să nu ți se întâple nimic?
- Prin sala de mese. Am citit la un roman până m-a luat plictiseala, că era de Marin Preda, pe urmă am jucat șah cu Jonathan.

- Aha, bun așa, cât e scorul?

- 10-1, dar m-am plictist și de șah.

- Și ce-o să faci până la terminarea programului.
- Cred că o să trag o moțăială zdravănă.
- Bine, numai vezi să nu cazi de pe scaun și să te lovești, că intrăm în belea. Asta ne-ar mai trebui.
- Nici o grijă, șefule, că am început să mă deprind cu moțăiala

Orice faci, trebuie să faci încet și cu grijă. Cum calci cu piciorul, cum îți sprijini coatele pe masă, cum îți așezi c... pe colacul de la veceu și câte și mai câte M-au învățat colegii toate secretele meseriei de petrolist, cum să nu te rănești sau să nu te accidentezi. Taine știute numai de petroliști adevărați. Mă refer la petroliștii canadieni. Printre care acum mă număr și eu.



8 comentarii:

sorin spunea...

sa traiti domnule dodu! va urmarim! am vrea si carti, carti, carti!

Dorian Duma spunea...

Da a zis mama sa nu joc carti ca o iau pe cocoasa

Anonim spunea...

acum toata lumea se va imbulzi sa ajunga petrolist in canada!

Anonim spunea...

Vorba ceea : "stai cuminte, dormi in pace, tara 'petrolist' te face..."

De fapt era cu "inginer" dar mi-am permis sa adaptez.. :)

Oricine te-ar invidia ca esti si platit pentru un asemenea job. Dar spune-mi, esti fericit ?

Anonim spunea...

Asta mi-ar mai lipsi sa nu fiu fericit. Pai pentru ce traiesc, nu ca sa fiu fericit?
Familia ma iubeste, prietenii ma iubesc, Dumnezeu ma iubeste, sanatos sunt, voinic si plin de talente sunt. Intrunesc toate conditiile pentru a ma califica la fericire.

Anonim spunea...

Se vede. Se citeste adica. Dar nu se simte. Nu de unde ma uit eu :) Felicitari oricum...

Anonim spunea...

pai uita-te de unde ma uit si eu

Anonim spunea...

Ai dreptate... [Cat de repede ma razgandesc!!] Mereu am vazut prost.
De aici chiar se vede altfel... :)