joi, 21 februarie 2008

Vere


Când am facut armata în Caracal aveam şi vreo câţiva 25 de colegi olteni care îşi tot ziceau vere. Cum pot să fie atâţia veri şi toţi de acelaşi leat, m-am gândit eu şi m-am şi mirat că era prea groasă rău? Când colo, mă strigă unul şi pe mine:
- Ce te hlizeşti aşa, vere, fire-ai a dracu!
M-am uitat în spatele meu, nu era nimeni. În dreapta nimeni. În stânga…
- Ce-ai, vere, ai prins motorişcă la gât?
- Tu cu mine vorbeşti?
- Cu tine, fire-ai a dracu!
- Şi de unde ţi-s vere sau de când şi mai ales cum aşa?
- Păi vorbeşti româneşte?
- Da, ce altceva?
- Atunci eşti vere.
- Tot e bine că nu sunt frate…
- Da de unde eşti de loc, fire-ai a dracu?
- De ce?
- Las’ că-şi spun.
- Din
Timişoara.
- Păi tata făcea des delegaţii la
Timişoara acum 20 de ani, na că poţi să-mi fii şi frate.
Aşa că ne-am încăierat la o bătaie militarească. Bocanci, centuri, paftale şi ce mai aveam prin dotare. Nu s-a băgat nimeni că era dezonoare de soldat. Doar un locotenent, că ce ştiu locotenenţii despre onoarea noilor recruţi. L-a luat pe vere de nas şi-l trăgea de nas în sus.
- Da di ci dădeai în dânsul, soldatule?
Eu, ca fraierul, m-am bucurat şi numaidecât m-am pomenit tras de o ureche tot în sus, gata să mi-o facă praştie.
- Da, matale, di ci râzi?
I-am promis locotenentului două gume de ros sârbeşti şi un pachet de ţigări Carpaţi de Timişoara ca să-mi dea drumul urechii.
- Da ci, mă, criezi cî mă cumperi cu un pachet di ţâgări?
Am plusat la două, ceea ce n-a fost deloc inspirat, mi-a prins şi cealaltă ureche. Apoi am urcat la trei, patru, cinci şi abia pe la zece am simţit eliberarea.
- Li ai în valizî?
- Da, toa’şu...dar în gând, m-am luat şi eu după vere. Firea-ai dracu!




10 comentarii:

Ecaterina spunea...

Ati adus un zambet sincer la mine in suflet.
Locotenentul era moldovean?

Anonim spunea...

vericule
fu o mare onoare pentru noi, caracalenii, ca ti-ai lustruit bocancii (si nu numai) pe la noi

Anonim spunea...

Draga Ecaterina, ai dreptate, locotenentul era moldovean, desi unitatea era in Caracal. Cam 80% din ofiterii unitatii erau moldoveni, răzăşi de-ai nostri. Ma rog, de-ai tai, ca eu mai degraba sunt ardelean.
Altfel ce mai zici, ce mai faci?

Anonim spunea...

Ba onoarea fu de partea mea, eugenia, ca bocancii fura pe gratis

Pisicot spunea...

Deci făcuşi armata la olteni, ai? Păi văd că învăţaşi ceva de-acolo :-)))

Anonim spunea...

Invatai, pisicot, dar nu ma dau in vileag decat cu fereala

Brunhild spunea...

"Păi vorbeşti româneşte?
- Da, ce altceva?
- Atunci eşti vere." :)))))
si de "ureche-prastie", cred ca tot pentru prima data aud!

hai, mai povesteste!

Brunhild spunea...

Vere :D, m-am incumetat sa iti dau o leapsa "blogeasca" (aici http://silvia-caloianu.weblog.ro) si acum nu mai am loc de curiozitate!

Ecaterina spunea...

Astept o noua postare ca tare mult imi plac

Anonim spunea...

fain blog ai :)